6. setkání dramacenter 2018
1.–3. 3. 2018 Jihočeské divadlo České Budějovice

Pořádají Asociace dramacenter ČR a Ateliér 3D Jihočeského divadla

ČTVRTEK 1. 3. 2018
10.00
11.00 Bruncvík aneb Jak lev do znaku přišel Malé divadlo JD / České Budějovice
13.30
15.00 Interaktivní prohlídka divadla Ateliér 3D JD / České Budějovice
15.30
18.00 Outsider ve skupině SDV Labyrint SVČ Lužánky / Brno
19.00 Obrazy historie regionu (prezentace projektu) Johan / Plzeň / diskuse o viděném / debata o současné situaci dramacenter ČR

PÁTEK 2. 3. 2018
9.00
10.00 Olda a František THeatr ludem / Ostrava
10.30
12.30 Příběh pana Tydýta Sdružení D / Olomouc
14.30
16.30 Útek EDUdrama / Bratislava
17.00 diskuse o viděném
19.00 Kreutzerova sonáta Činohra JD / České Budějovice

SOBOTA 3. 3. 2018
10.00 exkurze Otáčivé hlediště Český Krumlov
11.00 exkurze Zámecké barokní divadlo Český Krumlov


ČTVRTEK 1. 3. 2018

13.3015.00
Interaktivní prohlídka divadla / Ateliér 3D, Jihočeské divadlo, České Budějovice
Historická budova Jihočeského divadla
Víte, co dělá choreografka nebo kašér? Víte, kde v divadle najdete nápovědu? Zajímalo by vás, co se děje v divadle, když se zrovna nehraje? Nechte se provést labyrintem divadelních chodeb v roli režiséra, herečky nebo osvětlovače, zahrajte si společně zábavnou hru o divadle a nahlédněte s námi za oponu a do zákulisí.
Pro 1.stupeň ZŠ

https://www.jihoceskedivadlo.cz/atelier3d

15.3018.00
Outsider ve skupině / SDV Labyrint – SVČ Lužánky, Brno
Malé divadlo
Práce s příběhem odlišného jedince
outsidera ve skupině. Žáci se snaží pochopit jeho pozici i chování skupiny k němu. Hledají cestu k vzájemné toleranci a pochopení (prevence šikany). Uvědomí si, jak se chováme k sobě i k ostatním a jaké k tomu máme důvody.
Cílem programu je pomoci žákům pochopit pozici outsiderů a hledat příčiny této situace (názorová či náboženská odlišnost, fyzický handicap, povaha...). Žáci mají možnost zažít si tuto situaci hrou v roli. Hledají možnosti, jak by se outsiderům dalo pomoci.
pro 3. až 6.třídu ZŠ

https://labyrint.luzanky.cz

PÁTEK 2. 3. 2018

9.0010.00
Olda a František / THeatr ludem, Ostrava
Budova Jihočeského divadla
Dílna je zaměřená na způsoby řešení konfliktních situací, se kterými se děti běžně setkají ve svém životě: jeden chce to a druhý něco zcela jiného. Dětem jsou odehrány tři krátké příběhy s loutkami a žáci hledají řešení odehraných situací. Dílna je vedena respektujícím způsobem komunikace v bezpečném prostředí hry.
Pro 1. až 3.třídu ZŠ

http://www.theatrludem.cz

10.3012.30
Příběh pana Tydýta / Sdružení D, Olomouc
Budova Jihočeského divadla
„Ahoj, já jsem Tydýt, chci si s vámi užít! I když jsem jiný a možná trochu divný..."
Malá Amálka slaví narozeniny a přeje si jedinou věc. Plyšáka, který by byl úplně jiný než všechny ostatní hračky. Dočká se svého vysněného kamaráda s podivným jménem i vzhledem. Jiné hračky ho však mezi sebe nepřijmou. Tak se zklamaný a nazlobený pan Tydýt vydává hledat, kým vlastně je a ke komu patří. Amálka pláče, ostatní hračky si uvědomí svůj díl viny a vydají se Tydýta hledat. Začíná cesta plná nástrah a dobrodružství. Ukáže se, že se vlastně všichni potýkáme s nějakou svou jinakostí, budeme muset překonat svá vlastní omezení. Zvládneme přijmout se takoví, jací jsme a přijmout i toho druhého vedle sebe?
Interaktivní program o odlišnosti, přijetí, kamarádství a pravých životních hodnotách. Součástí zakázky může být i seminář pro pedagogy a soubor metodického materiálu – dle domluvy.
Základní zaměření: Inkluze, osobnostní růst, kreativita, růst emoční inteligence, spolupráce.
Hlavní cíle programu: Rozpoznat důležité životní hodnoty, posílit toleranci k odlišnosti, rozvíjet skupinovou spolupráci, poskytnout dětem prostor pro společný zážitek prostřednictvím jejich zapojení do příběhu.
Používané techniky: Uvolňovací a rozehřívací techniky, vyprávění, rytmické hry a cvičení, divadelní techniky, hra ve skupinové roli, lektor v roli, reflexe, diskuze.
Pro MŠ a 1. až 2.třídu ZŠ

http://www.sdruzenid.cz

14.3016.30
Útek / EDUdrama, Bratislava
Budova Jihočeského divadla
Téma: otázky kozmopolitizmu a menšín, integrácia v cudzom prostredí
Nemať svoje bezpečné miesto pre život nie je vôbec jednoduché. Kde sa my cítime doma a čo robí náš domov domovom? Dobrodružný príbeh malého chlapca nás prevedie hádam cez polku zemegule. Cez ďaleké, exotické krajiny a ľudí so zvláštnou rečou či zvykmi, ktorí sú k nám v skutočnosti omnoho bližšie, ako sme si mysleli. Dá sa s nimi dohovoriť? Na vlastnej koži zažijeme, aké to je niekomu nerozumieť, cítiť sa ohrození vlastným susedom a hľadať svoje miesto vo svete.
Pro 6. až 7.třídu ZŠ

http://www.edudrama.sk