6. setkání dramacenter 2018
1.–3. 3. 2018 Jihočeské divadlo České
Budějovice
Pořádají Asociace dramacenter ČR a Ateliér 3D Jihočeského divadla
ČTVRTEK 1. 3. 2018
10.00–11.00
Bruncvík aneb Jak lev do znaku přišel Malé divadlo JD / České Budějovice
13.30–15.00
Interaktivní prohlídka divadla Ateliér 3D JD / České Budějovice
15.30–18.00
Outsider ve skupině SDV Labyrint
– SVČ Lužánky / Brno
19.00 Obrazy historie regionu (prezentace projektu) Johan / Plzeň /
diskuse o viděném / debata o současné situaci dramacenter ČR
PÁTEK 2. 3. 2018
9.00–10.00
Olda a František THeatr ludem / Ostrava
10.30–12.30
Příběh pana Tydýta Sdružení D / Olomouc
14.30–16.30
Útek EDUdrama / Bratislava
17.00 diskuse o viděném
19.00 Kreutzerova sonáta Činohra JD / České Budějovice
SOBOTA 3. 3. 2018
10.00 exkurze Otáčivé hlediště Český Krumlov
11.00 exkurze Zámecké barokní divadlo Český Krumlov
ČTVRTEK 1. 3. 2018
13.30–15.00
Interaktivní prohlídka divadla / Ateliér 3D, Jihočeské divadlo, České
Budějovice
Historická budova Jihočeského divadla
Víte, co dělá choreografka nebo kašér? Víte, kde v divadle najdete nápovědu?
Zajímalo by vás, co se děje v divadle, když se zrovna nehraje? Nechte se provést
labyrintem divadelních chodeb v roli režiséra, herečky nebo osvětlovače,
zahrajte si společně zábavnou hru o divadle a nahlédněte s námi za oponu a do
zákulisí.
Pro 1.stupeň ZŠ
https://www.jihoceskedivadlo.cz/atelier3d
15.30–18.00
Outsider ve skupině / SDV Labyrint – SVČ Lužánky, Brno
Malé divadlo
Práce s příběhem odlišného jedince
– outsidera ve skupině. Žáci se snaží
pochopit jeho pozici i chování skupiny k němu. Hledají cestu k vzájemné
toleranci a pochopení (prevence šikany). Uvědomí si, jak se chováme k sobě i k
ostatním a jaké k tomu máme důvody.
Cílem programu je pomoci žákům pochopit pozici outsiderů a hledat příčiny této
situace (názorová či náboženská odlišnost, fyzický handicap, povaha...). Žáci
mají možnost zažít si tuto situaci hrou v roli. Hledají možnosti, jak by se
outsiderům dalo pomoci.
pro 3. až 6.třídu ZŠ
PÁTEK 2. 3. 2018
9.00–10.00
Olda a František / THeatr ludem, Ostrava
Budova Jihočeského divadla
Dílna je zaměřená na způsoby řešení konfliktních situací, se kterými se děti
běžně setkají ve svém životě: jeden chce to a druhý něco zcela jiného. Dětem
jsou odehrány tři krátké příběhy s loutkami a žáci hledají řešení odehraných
situací. Dílna je vedena respektujícím způsobem komunikace v bezpečném prostředí
hry.
Pro 1. až 3.třídu ZŠ
10.30–12.30
Příběh pana Tydýta / Sdružení D, Olomouc
Budova Jihočeského divadla
„Ahoj, já jsem Tydýt, chci si s vámi užít! I když jsem jiný a možná trochu
divný..."
Malá Amálka slaví narozeniny a přeje si jedinou věc. Plyšáka, který by byl úplně
jiný než všechny ostatní hračky. Dočká se svého vysněného kamaráda s podivným
jménem i vzhledem. Jiné hračky ho však mezi sebe nepřijmou. Tak se zklamaný a
nazlobený pan Tydýt vydává hledat, kým vlastně je a ke komu patří. Amálka pláče,
ostatní hračky si uvědomí svůj díl viny a vydají se Tydýta hledat. Začíná cesta
plná nástrah a dobrodružství. Ukáže se, že se vlastně všichni potýkáme s nějakou
svou jinakostí, budeme muset překonat svá vlastní omezení. Zvládneme přijmout se
takoví, jací jsme a přijmout i toho druhého vedle sebe?
Interaktivní program o odlišnosti, přijetí, kamarádství a pravých životních
hodnotách. Součástí zakázky může být i seminář pro pedagogy a soubor metodického
materiálu – dle domluvy.
Základní zaměření: Inkluze, osobnostní růst, kreativita, růst emoční
inteligence, spolupráce.
Hlavní cíle programu: Rozpoznat důležité životní hodnoty, posílit toleranci k
odlišnosti, rozvíjet skupinovou spolupráci, poskytnout dětem prostor pro
společný zážitek prostřednictvím jejich zapojení do příběhu.
Používané techniky: Uvolňovací a rozehřívací techniky, vyprávění, rytmické hry a
cvičení, divadelní techniky, hra ve skupinové roli, lektor v roli, reflexe,
diskuze.
Pro MŠ a 1. až 2.třídu ZŠ
14.30–16.30
Útek / EDUdrama, Bratislava
Budova Jihočeského divadla
Téma: otázky kozmopolitizmu a menšín, integrácia v cudzom prostredí
Nemať svoje bezpečné miesto pre život nie je vôbec jednoduché. Kde sa my cítime
doma a čo robí náš domov domovom? Dobrodružný príbeh malého chlapca nás prevedie
hádam cez polku zemegule. Cez ďaleké, exotické krajiny a ľudí so zvláštnou rečou
či zvykmi, ktorí sú k nám v skutočnosti omnoho bližšie, ako sme si mysleli. Dá
sa s nimi dohovoriť? Na vlastnej koži zažijeme, aké to je niekomu nerozumieť,
cítiť sa ohrození vlastným susedom a hľadať svoje miesto vo svete.
Pro 6. až 7.třídu ZŠ